Een trage website verkoopt niet

Wanneer uw website een belangrijke bron van inkomsten vormt, loont het letterlijk de moeite om de prestaties van uw site te inventariseren.

Door sites sneller te maken, verbetert u de gebruikerservaring door de levering van uw content te versnellen. Geen enkele gebruiker geeft om de inhoud van een site wanneer deze niet snel wordt geladen.

Vooral op e-commerce sites verwacht bijna de helft van de gebruikers dat een website binnen 2 seconden laadt. En 40% van de gebruikers haakt zelfs af wanneer het meer dan 3 seconden duurt voordat de pagina geladen is. 

Bovendien zijn de prestaties van uw website niet alleen van invloed op uw gebruikers, maar ook op de positie van uw website binnen de zoekresultaten van Google.

Al in 2010 gaf Google aan dat paginasnelheid een factor is bij het rangschikken van websites in de zoekresultaten. Hoewel de relevantie van de inhoud van uw site nog steeds de belangrijkste factor is in de positie in de zoekresultaten van uw site, speelt paginasnelheid hierin een belangrijke rol.

Wilt u meer conversies en hoger in de zoekresultaten van Google verschijnen? Neem gerust contact met ons op voor een analyse!

Wil je op de hoogte blijven?

Abonneer je op onze sporadische nieuwsbrief